Архиве
Посете сајту

Flag Counter

Први пут у пракси!

САРАДЊА ПЕДАГОШКОГ ИНСТИТУТА И ОШ „БРАЋА БАРУХ“

Институт за педагошка истраживања започео је оглед ТРОЛИСТ у Основној школи „Браћа Барух“ у Београду који се односи на увођење посебног начина рада са ученицима. Ова школа биће узор другим школама за примену тог приступа раду. ТРОЛИСТ је скраћени назив пројекта Од подстицања инцијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (бр.179034, финансиран од Министартва просвете, науке и технолошког радзвоја Србије) у оквиру којег је приступ развијен. Поред промоције наше земље у научноистраживачкој заједници, пројект треба да користи пре свега унапређивању просвете у Србији. Циљ огледа је подстицање стваралаштва, инцијативе и сарадње ученика путем интензивнијег коришћења групног рада, отворених задатака са вишеструким решењима, игре, критичког дијалога, истраживачког рада ученика у настави и рада у интердисциплинарним ваннаставним пројекатима које су ученици сами одабрали. Поменути циљ и наставне методе изабрани су зато што представљају кључну карику у развоју друштва у свим временима. Они истовремено представљају и одговор на нове изазове савременог света брзих промена који захтева флексибилност, сналажљивост и оригиналност при решавању проблема у непознатим ситуацијама.

Почетком 2013. године обављено је почетно испитивање стања у школи путем упитника које су попуњавали ученици, наставници и родитељи, затим разговора у фокус групама са наставницима и ученицима и посматрања и процењивања часова у настави сваког предмета од првог до осмог разреда. Иста методологија примениће се крајем 2014. године, на завршетку прве фазе огледа, да би се видели ефекти огледног рада. Друга фаза огледа у школској 2014/15. години представља реализацију и праћење ефективности Плана одрживости промена које су постигнуте у 2013, као и проширивање ТРОЛИСТ приступа на ваннаставне (секције) и васпитне активности (часови разредног старешине), сарадњу са родитељима и рад са децом са посебним потребама. У првој фази огледа, између почетног и завршног испитивања, организована је обука наставника за примену Тролист приступа која се састојала од: (1) тродневног семинара о интердисциплинарном планирању и подстицању креативности деце, (2) седам инструктивних дана (сваког месеца по један) који су се односили на увођење групног рада ученика, отворених задатака, игре, истраживачког рада, критичког дијалога у наставу и рада у пројектима ван наставе, (3) седам састанака стручних већа где се дисутује о сопстевној пракси (сваког месеца по један сусрет у сваком стручном већу – постоје три стручна већа у млађим разредима, организована по разредима и три стручна већа у старијим разредима, организована по сродним предметима), (4) укупно 360 огледних часова у настави и 166 часова разредног старешине, уз менторски рад наставника појединих предмета (сваки од укупно тридесет наставника одржао је 12 огледних часова у настави и 8 часова одељењских заједница на којима су ученици радили своје пројекте). Истраживачи су снимали и пратили процес обуке наставника и примену наученог у школској пракси. Ученички радови биће презентовани на завршном сајму који се организује поводом обележавања 50 година рада школе у оквиру Дана школе.

Начела огледног рада у оквиру ТРОЛИСТА изложена су на паноу на улазу у школу, а о томе како су наставници и ученици доживели овај заједнички рад сведоче следећа запажања: игра покреће осећање слободе и мотивацију за учење, отворени задаци подстичу оригиналне идеје ученика, за истраживачки рад треба више времена, аргументовани дијалог развија критичко мишљење….Ученици воле овакав начин рада и постижу исти или бољи успех него кад слушају само предавања. Потребно је да школски систем подржи овакав начин рада.

Др Јасмина Шефер, научни саветник, руководилац пројекта

Професор Драгомир Ивановић, директор ОШ „Браћа Барух“

Календар објава
мај 2018.
П У С Ч П С Н
« апр    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031